Efficiënt communiceren met de media is essentieel voor elke organisatie, groot of klein. Een goed contact met de pers kan immers uw naamsbekendheid helpen vergroten en het imago van uw onderneming versterken. Hét kanaal bij uitstek om uw nieuws kenbaar te maken bij de pers is een persbericht. U leest het goed: het persbericht is nog steeds springlevend en zelfs in deze tijden van nieuwe media en technologieën, een uitgelezen middel om uw verhaal te vertellen.
Er zijn evenwel een aantal ‘regeltjes’ om mee rekening te houden bij het schrijven van een persbericht. En er zijn enkele elementen die absoluut niet mogen ontbreken.
In deze gids vindt u alle tips & tricks die u nodig hebt bij het opmaken van het perfecte persbericht:
- Wanneer verstuurt u een persbericht?
- De belangrijkste richtlijnen voor het schrijven
- De meest gemaakte fouten
- Een template waarmee u direct zelf aan de slag kunt
Deze gids kwam tot stand dankzij de bijna 100 jaar ervaring als Belga, hét Belgische nieuwsagentschap en werd aangevuld met inzichten van Lieven De Maertelaere en Philippe De Camps, de experts die onze workshops ‘Hoe communiceren met de pers?’ geven.